Rethinking about the consumption through of digital fashion design

Authors

  • Larissa Priscila Giuriatti UNESP
  • Olympio José Pinheiro UNESP, Universidade Estadual Paulista, Campus de Bauru, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação

DOI:

https://doi.org/10.29147/datjournal.v7i4.641

Keywords:

Design, Fashion Digital, Responsible Consumption

Abstract

The article raises the relationship between digital fashion design and the consumption of the fashion product. Through a descriptive and qualitative research sought to understand the current scenario of fashion consumption, how this scenario promotes the development of digital fashion design and finally how the latter can guide to an ethically responsible consumption in fashion. As well as, through case examples, demonstrate how the digitalization of fashion processes has been happening for some time and how these present ways to address the harmful effects caused to the environment.

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Author Biographies

Larissa Priscila Giuriatti, UNESP

Tem graduação em Design de Moda na UTFPR ( Universidade Tecnológica Federal do Paraná ).
Especialização Lato Sensu em Estética e Gestão de Moda na ECA - USP (Escola de Comunicações e Artes - Universidade de São Paulo). Mestranda no PPG Design – FAAC - UNESP. Experiência de mercado como designer de moda (estilista) em marcas nacionais de pequeno e grande porte.

Olympio José Pinheiro, UNESP, Universidade Estadual Paulista, Campus de Bauru, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação

Graduação em Artes Plásticas na ECA - USP (Escola de Comunicações e Artes - Universidade de São Paulo). Doutorado em Sociologia da Arte na  FFLCH - USP (Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas - Universidade de São Paulo).  Pós-doutorado em CEHTA - EHESS - Centre d’ Histoire et Théorie des  Arts – École des Hautes Études en Sciences Sociales, Paris. Professor no PPG Design - FAAC - UNESP.

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Published

2022-12-23

How to Cite

Giuriatti, L. P., & Pinheiro, O. J. (2022). Rethinking about the consumption through of digital fashion design. DAT Journal, 7(4), 62–78. https://doi.org/10.29147/datjournal.v7i4.641