The customer experience in the interior design project of Gucci Garden Galleria
DOI:
https://doi.org/10.29147/datjournal.v7i3.650Keywords:
Experience Economy, Experiential Design, Interior Design, Concept Store, Gucci Garden GalleriaAbstract
This article presents the theories of experience economy and experiential design as new approaches for the creation process of interior design projects for concept stores. As object of analysis, we will study the Gucci Garden Gallery, thw concept store for the Gucci brand in Florence, Italy. We will seek to illustrate through this case how the interior design project may achieve greater creative potentiL then fluidity when intertwined with other artistic languages. We understand that the concepts of experience economy and experiential design demonstrate a new layer in the consummer market. The store environment must offer more that just the selling of products. In order to gain and maintain, they must also offer experience.
Downloads
References
ALVES, M. Celeste; MOURTHÉ, R. Claudia. O design e a comunicação afetiva no âmbito das lojas conceito: identidade, envolvimento e analogia entre as marcas e a sociedade de consumo atual. In: XIX Information Design International Conference, CIDI 2019, Belo Horizonte.
BUCCINI, Marcos. Introdução ao design experiencial. 1.ed. Recife: 2008.
CABRAL, Artur; VENTURELLI, Suzete; PRADO, Gilbertto. Sinais detectados entre o biológi¬co e o maquínico . DATJournal, V4, N. 3 (2019), p. 117-127. DOI: https://doi.org/10.29147/dat.v4i3.152
CARDINALLI, Jayde. Jayde Fish. Califónia, 2019. Disponível em: https://jaydefish.com . Aces¬so em: 04 de fevereiro de 2021.
FREIRE, Karine. Reflexões sobre o conceito de design de experiências. Strategic Design Research Journal, 2 (1), p. 37-44, janeiro-junho 2009. DOI: https://doi.org/10.4013/sdrj.2009.21.05
Gucci Garden. Gucci, 2018. Disponível em: https://www.gucci.com/es/es/st/stories/inspi¬rations-and-codes/article/gucci_garden . Acesso em: 22 de janeiro 2021.
MASIERO, Lu. Museu Gucci – Palazzo della Mercanzia de Florença - Città del Giglio (cittadel¬giglio.com). Acesso em: 10 de janeiro de 2022.
MATOS, Rui. Gucci Garden. Vogue. Portugal, 10 de janeiro de 2018. Disponível em: https://www.vogue.pt/gucci-garden . Acesso em: 21 de janeiro de 2021.
MENEGUETE Andréia. Gucci e a ressignificação do luxo contemporâneo: o reposiciona¬mento da grife italiana por meio da publicidade de causa criada pelo diretor criativo Alessandro Michele. Monografia (Especialização em Cultura Material e Consumo: pers¬pectivas semiopsicanalíticas”). Escola de Comunicações e Artes Departamento de Relações Públicas, Propaganda e Turismo. Universidade de São Paulo. 2020.
MONTEIRO, Gabriel. A história da Gucci nos mínimos detalhes. ELLE, 03 de dezembro de 2020. Disponível em: https://elle.com.br/moda/a-historia-da-gucci . Acesso em: 20 de janeiro de 2021.
PINE, B. Joseph; GILMORE, James H. O Espetáculo dos negócios. Rio de Janeiro: Ed. Campus, 1999.
PRADO, Gilbertto; LA FERLA, Jorge. Circuito Alameda. Ciudad de México: Instituto Nacional de Bellas Artes | Laboratorio Arte Alameda, 2018.
ROSETE, Maria Elvira; PRADO, Gilbertto; VENTURELLI, Suzete. A arte e a cenografia na cria¬ção do design de interiores experiencial da Gucci Garden Galleria. In Anais do 3 Colóquio Re¬tiina Internacional – Resumos e vídeos, (Soulages, François; Prado, Gilbertto; Venturelli, Suzete – org), Vol.3, 2021, p. 30. São Paulo: PPG Design UAM.
SANTAELLA, Lucia. Estética da Fascinação. DAT Journal, [S. l.], v. 4, n. 3, p. 22–36, 2019. DOI: 10.29147/dat.v4i3.144. DOI: https://doi.org/10.29147/dat.v4i3.144