Apropriação das mídias sociais interativas como suporte na elaboração de contextos de aprendizagem em tempos de pandemia

Authors

  • Maria Paula Marcon
  • Suzete Venturelli

DOI:

https://doi.org/10.29147/dat.v6i3.436

Keywords:

Interaction Design, Interactive Social Media, teaching and learning environments

Abstract

This text is based on the fact that, as a result of the pandemic, teachers from numerous universities in Brazil appropriated interactive social media in convergence with existing educational platforms for the construction of teaching-learning contexts in higher education. In this sense, the article starts from the observation of the phenomenon of convergence of these media and brings to light relevant aspects of the interaction between teachers and students through an interactive computational environment that has the computer as a support. It is based on the assumption that the design of current interfaces can support improvements and/or enhancements to existing educational platforms in terms of the environment to expand the synchronous interactions necessary for learning to take place.

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Author Biographies

Maria Paula Marcon

Designer e educadora. Atua no departamento de projetos de refit náutico em empresa da baixada santista. Atualmente é professora de design e tecnologia em programa de educação em contraturno, uma parceria entre o Instituto nima e a ONG Lar da Benção Divina - SP. Mestranda em Design, Arte e Tecnologia UAM e bolsista do PPG Design – UAM.

Suzete Venturelli

Professora e artista_ designer computacional da Univer- sidade Anhembi Morumbi (PPGDesign) e Universidade de Brasília (PPGAV). Pesquisadora do CNPq. Coordena o Me-diaLab/UAM. Participa de congressos e exposições nacionais e internacionais.

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Published

2021-10-18

How to Cite

Marcon, M. P., & Venturelli, S. (2021). Apropriação das mídias sociais interativas como suporte na elaboração de contextos de aprendizagem em tempos de pandemia. DATJournal: Design, Art and Technology, 6(3), 39–55. https://doi.org/10.29147/dat.v6i3.436