Business Model for Conscious Fashion Brand SustinAbstract

Authors

  • Luana Graf Univille
  • Elenir Morgenstern Morgenstern UNIVILLE
  • Victor Laurenciano Aguiar UNIVILLE

Keywords:

Conscious fashion, Marketplace, Business model

Abstract

The article presents an excerpt from the investigation entitled "Production and marketing of conscious fashion for the timeless brand Sustin", developed together with the Professional Master's in Design at the University of the Region of Joinville (UNIVILLE). This research aimed to investigate production and marketing guidelines, with a view to structuring a Business Model for the Sustin brand. For the project development, the following methodological steps were established: theoretical foundation about sustainable fashion in the current context, sociocultural and market factors in fashion consumption and definition of the Business Model, data collection from similar brands, mapping of inputs and production processes with low environmental impact in the textile market, structuring the Business Model and planning the collection for the Sustin brand. The main results of the research referred to the development of the Business Model for the production and commercialization of artifacts and the creation of the capsule collection for the Sustin brand. The clipping discussed in this article highlights the development of the business model.

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Author Biographies

Luana Graf, Univille

Mestrado profissional em Design em andamento (UNIVILLE, 2020); graduada em Design de Programação Visual (UNIVILLE, 2019); pesquisadora integrada ao projeto SIMBOL/ CNPQ; empreendedora na marca de moda atemporal Sustin

Elenir Morgenstern Morgenstern, UNIVILLE

Doutora em Design e Sociedade (PUC-Rio, 2011); Estágio Pós-doutoral (UB - Universidade de Barcelona, 2017); Pós-doutoramento pela Universidade de Coimbra/UC (2021); Mestre em Educação nas Ciências (UNIJUÍ, 2002); Especialista em Metodologia do Ensino de Artes Plásticas (UNIJUÍ, 1998); Graduada em Artes Plásticas (UNIJUÍ, 1993); Professora titular no Curso de Design (Moda, Produto, Gráfico, Animação) da UNIVILLE (Joinville, SC); professora titular no Mestrado Profissional em Design, orientando pesquisas relacionadas ao campo do Design (especialmente Moda) e da Arte. Coordenadora do Projeto de Pesquisa SIMBOL - UNIVILLE. Coordenadora do Grupo de pesquisa Design, Cultura e Sociedade - CNPQ.

Victor Laurenciano Aguiar, UNIVILLE

Doutor em Educação: Psicologia da Educação (PUC/SP, 2012); Mestre em Engenharia da Produção (UFSC, 2002); Especialista em Marketing (ESPM, 1995); Administrador (PUC/SP, 1989); professor do Mestrado Profissional em Design desde a sua implantação, coordena o projeto DSERV (Design de serviços e comportamento do consumidor).

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Published

2022-12-23

How to Cite

Graf, L., Morgenstern, E. M., & Aguiar, V. L. (2022). Business Model for Conscious Fashion Brand SustinAbstract. DAT Journal, 7(4), 280–298. Retrieved from https://datjournal.anhembi.br/dat/article/view/670