The hyper-real pornography of video games: the simulation of ecstasy

  • José Antônio Loures
Keywords: Videogames, pornography, Hyperreality, Ahegao, Bowsette

Abstract

The article proposes to discuss pornography in video games in a scenario of hyper-reality. Thus, cases of images produced through games are presented that have reached a more than real level according to the concept developed by Jean Baudrillard. In this context, to debate how pornographic representations of video game characters migrated to our daily lives with Japanese pornographic comics through ahegao. And finally, to present and problematize the process of community creation of the character Bowsette: fanarts, comics, cosplay, modifications and pornographic productions

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Author Biography

José Antônio Loures

Artista multimídia, professor de Histórias em Quadrinhos, e produtor cultural. Doutor em Artes pela Universidade de Brasília (UnB).Mestre em Arte e Cultura Visual pela Universidade Federal de Goiás (UFG). Graduado em Artes Visuais pela Universidade Federal de Goiás (UFG). Trabalha na linguagem da arte computacional, histórias em quadrinhos, webarte, fake arte e gamearte. Também pesquisa sobre transhumanismo, jogos de tabuleiro, cibercultura, sexualidade e práticas divinatórias. Membro do CIPEG – Coletivo Interdisciplinar de Pesquisa em Games.

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How to Cite
Antônio Loures, J. (2021). The hyper-real pornography of video games: the simulation of ecstasy. DAT Journal, 6(1), 322-338. https://doi.org/10.29147/dat.v6i1.344
Section
Articles